سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگه سوالی در مورد پرستاری دارین بفرمایین
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، قلبی سلیم و پاک و خویی استوار، روزی اش می کند . [امام علی علیه السلام]
>>انسیه اردوبادی ( یکشنبه 90/11/23 :: ساعت 10:47 عصر)

 

فارنژیت

عامل ایجاد گلودرد چرکی چیست؟

گلودرد چرکی عفونتی شایع است و ناشی از نوعی باکتری به نام "استرپتوکوک بتاهمولیتیک" است.گلودرد استرپتوکوکی‌  عبارت‌ است‌ از عفونت‌ و التهاب‌ حلق بوسیله‌ باکتریهای‌ استرپتوکوکی‌. گلودرد استرپتوکوکی‌ ، مسری‌ است‌. به گلو درد آنژین هم گفته می‌شود. آنژین التهاب و آماس لوزه‌های کامی است و مولد آن باکتریهای استرپتوکوک و استافیلوکوک هستند. سرماخوردگی زمینه آن را آماده می‌سازد. سرایت باکتری بوسیله ترشحات دهان بیمار مبتلا صورت می‌گیرد.گلو درد یکی از شایعترین مشکلاتی است که در پزشکی با آن مواجه هستیم. بیماران از این واژه برای بیان هرگونه احساس مشکل در گلو از خشکی گرفته تا درد واقعی استفاده می‌کنند. بنابراین تعیین اینکه واقعا بیمار گلو درد دارد، مهم است. تظاهر اولیه ممکن است فقط درد باشد ولی بر حسب شدت آن باعث اختلال بلع نسبت به جامدات و مایعات و گاهی ریزش بزاق دهان می‌شود.

چه افرادی بیش از دیگران در معرض گلودرد هستند؟

 

فارنژیت

کودکان 5 تا 15 ساله که در کلاس درس یا اماکن گروهی دیگر هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به گلودرد استرپتوکوکی قرار دارند. این بیماری عموما از طریق ترشحات بینی یا حلق و گاهی از راه غذا یا آب آلوده منتقل می‌شود.

این باکتری از طریق قطرات تنفسی موجود در هوا یا تماس مستقیم، مثلا دست زدن به دستگیره ی در یا هر سطح آلوده ای منتقل می‌شود.

علایم و نشانه‌ های گلودرد چرکی چیست؟

 

فارنژیت

نشانه‌ های این گلودرد شامل قرمزی و تورم لوزه‌ها ، تورم غدد لنفاوی در جلوی گردن، تب، سردرد، درد عضلانی، شکم درد و گلودرد است.

  • شروع‌ سریع‌ گلودرد
  • گلودردی‌ که‌ هنگام‌ بلع‌ شدیدتر است‌.
  • بی‌اشتهایی‌
  • سردرد
  • تب
  • احساس‌ ناخوشی‌ کلی‌
  • درد گوش‌ در هنگام‌ بلع‌ (گاهی‌ اوقات‌)
  • غدد متورم‌ و حساس‌ به‌ لمس‌ در گردن‌
  • لوزه‌های‌ قرمز و شفاف‌ که‌ ممکن‌ است‌ لکه‌هایی‌ از چرک‌ داشته‌ باشند.

گلودرد چرکی چگونه درمان می ‌شود؟

 

از آنجا که گلودرد چرکی، نوعی عفونت باکتریایی است، معمولا با آنتی ‌بیوتیک درمان می ‌شود.

با شروع درمان، نشانه ‌های بیماری اغلب در طی 1 تا 2 روز برطرف می ‌شوند و حال بیمار بهتر می ‌شود، اما تکمیل دوره درمان، بسیار حایز اهمیت است، زیرا قطع زودهنگام دارو می‌ تواند باعث ظهور گونه ‌های جدید از باکتری شود که به آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم هستند. همین ‌طور ممکن است باعث ابتلای مکرر به گلودرد چرکی و عوارض دیگری مثل تب روماتیسمی گردد.

مواد غذایی مفید در زمان گلو درد:

عسل

خرما ، آب هویج ، عسل ، آب لیمو با آب نیم گرم ، لیم ، شیر ، شربت توت و دم کرده مرزه و زیره سیاه برای گلو درد مفید هستند.

بهترین درمان استراحت است. ماندن در منزل به پیشگیری از ابتلای دیگران کمک می ‌کند. در یک اتاق گرم (نه داغ) و مرطوب (با دستگاه تهویه یا بُخور) استراحت کنید.

برای رقیق کردن مخاط، آب فراوان بنوشید.

بزرگسالان می ‌توانند برای رفع کسالت و درد، از استامینوفن ساده استفاده کنند.

توجه !

به تاخیر انداختن درمان گلو دردهای چرکی موجب بروز مشکلات اورولوژی شده که این امر عملکرد کلیه‌ها را مختل می‌کند.

 

 


  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( شنبه 90/11/22 :: ساعت 11:39 عصر)

   میدونی وقتی خدا داشت بدرقه ات می کرد بهت چی گفت ؟

 

  • جایی که میری مردمی داره که می شکننت نکنه غصه بخوری !

                                                   من همه جا باهاتم .

 

  • تو تنها نیستی . توکوله بارت عشق میزارم که بگذری،

 

  • قلب میزارم که جا بدی،

 

  • اشک میدم که همراهیت کنه،

 

  • و مرگ که بدونی برمیگردی پیشم.

                                                نکنه غصه بخوری!


  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( شنبه 90/11/22 :: ساعت 11:27 عصر)

گوشی خود را چک کنید

 

    # 6 0 # *

بعد از تایپ دستور فوق شما یک عدد 15 رقمی به شکل ذیل مشاهده خواهید کرد   

43 4 5 6 6 1 0 6 7 8 9 4 2 0

-اگر ارقام هفتم و هشتم 02 یا 20 بود به این معنی می باشد که گوشی مونتاژ کشور امارات و کیفیت آن خیلی بد می باشد.

-اگر ارقام هفتم و هشتم 08 یا 80 بود به این معنی می باشد که گوشی مونتاژ کشور آلمان و کیفیت آن بد نیست.

-اگر ارقام هفتم و هشتم 01 یا 10 بود به این معنی می باشد که گوشی مونتاژ فنلاند می باشد و کیفیت آن خوب است..

-اگر ارقام هفتم و هشتم 00 بود به این معنی می باشد که گوشی مونتاژ کارخانه سازنده و اصلی و دارای بهترین کیفیت می باشد.

-اگر ارقام هفتم و هشتم 13 بود به این معنی می باشد که گوشی مونتاژ کشور آذربایجان و کیفیت آن خیلی بد می باشد و برای سلامتی خطر دارد


  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( یکشنبه 90/11/16 :: ساعت 7:36 عصر)

عینک آفتابی

توصیه های لازم در مورد انتخاب عینک آفتابی

1- افرادی که در حال اسکی کردن، حمام آفتاب گرفتن و کوهنوردی در ارتفاعات هستند باید حتماً از عینک آفتابی استفاده کنند. برای اینگونه محیط‌ها عینک‌هایی لازمند که فقط 12 ـ 8 درصد نور را از خود عبور دهند.

2 ـ عینکهای رنگی متمایل به سبز و قهوه ای به علت مختل کردن طیف رنگ ، مضر هستند . البته برای افرادی که می‌خواهند به مدت طولانی رانندگی کنند ، توصیه می‌شود از عینکهای قهوه ای استفاده کنند ، چرا که این عینکها نور آبی آسمان را کاهش وحدت بینایی را افزایش می‌دهند، لذا برای مصارف روزمره توصیه به استفاده از این رنگ نمی‌شود .

 3 -اگر پشت فرمان می‌نشینید توصیه می‌شود که از عینکهای آفتابی سبز رنگ استفاده نکنید چرا که تشخیص نور قرمز و زرد را مختل می‌کند و از این نظر مناسب نیستند. به عنوان یک اصل بدانید که بهترین رنگ برای عینکهای آفتابی در وهله اول خاکستری و پس از آن قهوه ای است.

 

4ـ  شیشه‌های عینک آفتابی باید مقاومت کافی داشته باشد. پلی کربنات از همه مواد مقاوم تر است.

5 ـ قاب عینک باید بزرگ باشد تا محافظت کامل در این خصوص صورت گیرد .

6 - یک عینک آفتابی استاندارد عینکی است که وقتی آن را در مقابل یک صفحه طرح دار تکان می‌دهیم نباید صفحه موجدار تار و کج و معوج دیده شود .

7 - اگر می‌خواهید بدانید که تیرگی عینک آفتابی شما مناسب است یا نه، در یک اتاق با نور معمولی با عینک آفتابی به آینه نگاه کنید اگر عینک آفتابی شما مناسب باشد نباید چشمان خود را ببینید .

8 - کودکانی که برای ساعتهای طولانی در زیر نور آفتاب در حال بازی کردن هستند باید از عینکهای مخصوص خودشان استفاده کنند .

9 - اگر در محل کار خود با اشعه‌های زیاد در تماس هستید، عینک آفتابی جوابگو نخواهد بود لذا توصیه می‌شود عینکهای متفاوت و مخصوص استفاده نمایید (برای مثال در جوشکاری ویا کار با وسائلی که تولید اشعه میکند عینک ویا محافظ های خاصی لازم است )

10 - افرادی که تحت عمل آب مروارید یا لیزیک یا لازک قرار گرفته‌اند باید در مواجهه با آفتاب از عینکهای آفتابی مجاز استفاده کنند .

11- بعضی داروهای پوستی یا چشمی‌حساسیت چشم‌ها را به نور آفتاب بیشتر می‌کند در صورت استفاده از این داروها ( به عنوان مثال کسانی که از قطره های چشمی‌یا قرص داکسی سیکلین استفاده می‌کنند ) باید حتماً از عینک آفتابی استفاده کنند .

12- عینکهای آفتابی با شیشه‌های رفلکس که دارای پوشش آینه‌ای هستند برای مصارف اسکی یا کوهنوردی مناسب می‌باشند .

13- با توجه به هزینه‌های مختلف که روزمره متحمل می‌شوید خرید یک عینک آفتابی استاندارد نه تنها عملی درست و به جا بلکه ضروری می‌باشد . بهای استفاده از عینکهای تقلبی به خطر انداختن سلامتی چشم هایتان می‌باشد .

14 - برای تهیه عینک آفتابی بهتر است با یک چشم پزشک مشورت کنید و یا از یک اپتومتریست کمک بگیرید . و جهت خرید آن به عینک فروشیهای معتبر مراجعه نمایید . با خرید یک عینک خوب به راحتی می‌توانید تا چند سال از آن استفاده کنید .

15- اگر دچار اختلال در بینایی هستید و از عینک طبی استفاده می‌کنید چنانچه مایل بودید می‌توانید از عینکهای آفتابی مخصوص که بر روی عینک طبی قرار می‌گیرند استفاده نمایید و یا برای عینک طبی خود شیشه های فتوکروم و یا شیشه های رنگی سفارش دهید .
16 - سعی کنید هنگام خرید رنگ خاکستری را برای عینک خود انتخاب کنید. رنگ خاکستری شدت نور را گرفته و رنگ اجسام را تغییر نمی‌دهد و رنگ دید طبیعی برایتان فراهم می‌کند.

  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( یکشنبه 90/11/16 :: ساعت 7:8 عصر)

مهمترین علت درد پاشنه، خار پاشنه   است. خار پاشنه در اثر التهاب فاسیای کف پا ایجاد می شود. فاسیای کف پا ، یک باند پهن است که در کف پا از پاشنه تا انگشتان پا کشیده می شود. التهاب طولانی مدت فاسیا ، می تواند باعث رسوب کلسیم در محل اتصال فاسیا به پاشنه پا شود. تجمع کلسیم به خودی خود دردناک نیست و درد ، ناشی از کشیدگی فاسیا است. درد در خار پاشنه ، به صورت دردی مبهم است اما گاهی به صورت درد تیز حس می شود ؛ محل احساس درد در مرکز پاشنه یا لبه داخلی آن است ؛ در برخی موارد خار در عکس ساده رادیولوژی تشخیص داده می شود اما فرد هیچ گونه علامتی ندارد.

شدت درد خار پاشنه در ابتدای صبح ، بعد از بیدار شدن و نیز بعد از استراحت ، بیشتر است و با راه رفتن کم می شود. این درد ، در اولین قدم بعد از استراحت طولانی مدت ، بسیار دردناک است و علاوه بر این راه رفتن روی سطوح سخت و نا هموار و حمل اشیاء سنگین ، منجر به افزایش درد می شود.                      

  

خار پاشنه

 

علل و عوامل :

- اضافه وزن

   - افزایش ناگهانی وزن در دوران بارداری

- صاف بودن کف پا  

- التهاب مفاصل

- پوشیدن کفش نامناسب با پاشنه خیلی بلند و تنگ یا کفش بدون پاشنه و صاف

 

درمان :

استراحت: اولین قدم در درمان خار پاشنه، استراحت است در بسیاری از موارد دیده شده که استراحت به تنهایی حتی دردهای شدید را از بین برده است.

از ایستادن به مدت طولانی خودداری کنید.

 

استفاده از پد پاشنه : پد مخصوص خار پاشنه را از داروخانه تهیه نموده و به طور دائم در کفش خود استفاده کنید. پد ، باعث کاهش فشار بر روی پاشنه و موجب بهبود درد پا خواهد شد.

  

انجام ورزش هایی که در خار پاشنه مؤثر هستند :

 الف - کشش فاسیای کف پا : یک باند پهن در کف پا زیر انگشتان پا قرار دهید و دو سر آن را در در دست گرفته بکشید به طوری که انگشتان پا به صورت نزدیک شوند. این وضعیت را به مدت سی ثانیه نگه دارید.هفت یا هشت مرتبه در روز ، این کار را تکرار نمایید.

 ب - کشش تاندون آشیل : بایستید و یک پا را جلوتر از پای دیگر قرار دهید، پای جلویی را از زانو خم کنید. دقت کنید که تماس کف هیچ یک از پاها نباید با زمین قطع شود. در این حالت باید در پشت ساق، احساس کشش نمایید. این حالت را به مدت سی ثانیه نگه دارید و هفت یا هشت بار در روز انجام دهید.

 ج - گرفتن خودکار با پا : یک خودکار را روی زمین قرار دهید و با پاها آن را از زمین بردارید به طوری که کل انگشتان پا اطراف خودکار را بگیرد برای پنج ثانیه خودکار را به همین حالت نگه دارید. انجام این کار ، سه یا چهار بار در روز کافی است.

 د - نوشتن حروف الفبا : با انگشت بزرگ پا ، حروف الفبا را در هوا بنویسید.این کار را سه بار در روز برای هر پا ، انجام دهید.

 

استفاده از آب گرم :

هر روز عصر یا صبح یا قبل از بیرون آمدن از رختخواب ، به مدت پانزده دقیقه پاهایتان را در آب گرم قرار دهید. سپس پای خود را خشک کرده و به مدت پنج تا ده دقیقه با گوشت کوب به ملایمت روی پاشنه پا بکوبید. مراقب باشید ضربه هایتان محکم نباشد.  

  

استفاده از یخ : در یک لیوان بستنی ، آب بریزید و در فریزر قرار دهید . پس از نیم ساعت یک چوب بستنی در لیوان قرار دهید و بگذارید کاملاً یخ ببندد.سپس چوب بستنی را در دست گرفته و به صورت دایره های هم پوشان روی پاشنه پا بکشید به طوری که هر دایره ، نصف دایره قبل را بپوشاند.

 

مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مثل بروفن ، مفنامیک و ایندومتاسین . این داروها علایم را از بین برده و درد را به طور موقت کاهش می دهند اما علت اصلی را از بین نمی برند.  

 

تزریق کورتیزون : در صورت عدم بهبودی با روش های گفته شده قبلی ، از این دارو استفاده می شود. کورتیزون ، داروی ضد التهاب است و از طریق کاهش التهاب پاشنه ، موجب کاهش درد می شود اما تأثیر آن موقت است.

 لیزر :استفاده از لیزر درمانی هم یکی از روشها برای درمان خار پاشنه میباشد

 

جلو گیری از بازگشت مجدد درد :

پس از بهبودی ، از پد پاشنه و ورزش های کششی استفاده کنید. مصرف چربی ها را کمتر  کنید و ویتامین C بیشتری مصرف نمایید. 


  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( پنج شنبه 90/11/13 :: ساعت 10:20 عصر)

<>


  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( پنج شنبه 90/11/13 :: ساعت 10:5 عصر)

یافته های جدید در مورد استئو آرتریت 

متخصصان ارتوپدی در آمریکا ادعا کرده‌اند که عارضه اوستئوآرتریت یا همان التهاب مفصلی ـ استخوانی، در آینده قابل پیشگیری خواهد بود.

استئو آرتریت یا آرتروز یکی از رایج ترین بیماری ها در بین بزرگسالان است به طوری که آمارها حاکی از آنند که حدود 8 میلیون نفر از افراد در انگلستان، دچار آرتریت هستند. ابتلا به این بیماری در بین زنان بیش از مردان است و متاسفانه شیوع این عارضه در کشور ایران نیز قابل توجه است.  از آن جهت که این بیماری سبب ایجاد درد و ناتوانی به علت تاثیر گذاری آن بر استخوان بالای ران ،زانو و ستون فقرات در سنین میان سالی و کهنسالی می شود آزار دهنده جلوه می کند. متاسفانه در حال حاضر، هیچ درمان موثری غیر از مسکن ها و در نهایت مکمل های بهبود دهنده مفاصل برای آرتریت وجود نداشته است. 

بنابر مطالعات انجام گرفته،  مشاهده شده که رژیم غذایی در جلوگیری از استئو آرتریت موثر است. سابق بر این، ارتباط بین وزن بدن و استئو آرتریت تشخیص داده شده بود به طوری که زیاد بودن وزن بدن یکی از علل اصلی استئو آرتریت به شمار می رود.
مطالعه ای که اخیرا در  King"s College  در لندن انجام شده است در نوع خود اولین بررسی است که نگاهی عمیق تر به الگوی غذایی و تاثیر آن بر بهبود و جلوگیری از استئو آرتریت داشته است، در این بررسی هزار خانم  دوقلو که قبلا آنها هیچ علامتی از استئو آرتریت نداشتند انتخاب شدند و تحت بررسی قرار گرفتند. ابتدا عادات غذایی آنها با جزئیات توسط پرسشنامه غذایی جمع آوری شد و سپس به وسیله اشعه x از نواحی زانو، ستون فقرات و ران آنها عکس برداری شد.
  نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که برنامه غذایی سالم تری حاوی میوه و سبزی به خصوص مصرف بالای سیر داشتند در نواحی ران کمتر دچار استئو آرتریت شدند. به همین علت محتویات سیر توسط پژوهشگران،  مورد بررسی قرار گرفت. پس از بررسی به این نتیجه دست یافتند که ماده ای به نام دی-آلیل –دی سولفید موجود در سیر به علت محدود کردن مقدار آنزیم تخریب کننده غضروف ها سبب پیشگیری از این بیماری می شود. البته مطالعات بعدی برای اثبات آن که مصرف بیشتر سیر می تواند این ماده را  در غضروفها افزایش دهد، مورد نیاز می باشد.
 
 - چه کسانی به این بیماری مبتلا می شوند؟
در اکثر موارد افراد میانسال و پیر مبتلا می شوند بطوریکه بطور متوسط بیشتر سن بالای 45 سالگی درگیر می شوند. بالای سن 55 سالگی احتمال ابتلای زنان بیشتر است و در کل میزان ابتلای زنان بیش از مردان است. این امر شاید به دلیل بیشتر نشستن زنان در وضعیتی است که زانوهای آنها خمیده است. ولی با اینحال افزایش سن سبب افزایش احتمال ابتلا به این بیماری میشود.

علایم شایع
خشکی و درد مفاصل از جمله کمردرد. تغییرات آب وهوا به خصوص سرما و رطوبت ممکن است درد ر افزایش دهند.
- محدودیت حرکت و کاهش انعطاف پذیری مفاصل مبتلا
- نبود قرمزی ، گرما یا تب همراه درگیری مفاصل (معمولاً)
- تورم مفاصل درگیر (گاهی ) به خصوص مفاصل انگشتان دست
- صدای ترق و تروق یا صدای ساییده شدن با حرکت مفصل مبتلا (گاهی )
بطور کلی علائم بروز این بیماری در افراد مختلف، متفاوت می باشد. اما این بیماری دارای یکسری علائم عمومی بوده که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد. حتماً به خاطر داشته باشید از آنجایی که بیماریهای زیادی مشابه این بیماری وجود دارند، حتماً قبل از شروع درمان به پزشک مراجعه کنید زیرا نحوه درمان این بیماریها با هم متفاوت می باشد.
در اغلب موارد استئوآرتریت به آرامی گسترش می یابد. در ابتدا ممکن است با سفتی مفصلی خود را نشان دهد. درد ممکن است متوسط و گهگاهی باشد. در بعضی موارد این بیماری تا همین حد باقی می ماند، اما در بعضی دیگر ممکن است پیشرفت نموده و حتی در فعالیتهای روزمره فرد اختلال ایجاد کند و با راه رفتن یا انجام کارهای دیگر یا حتی در حین خواب دچار درد مفصلی شوند. گاهی فرد مبتلا ممکن است به یکباره دچار علائم التهابی قرمزی ، درد و تورم شود.
شایعترین علائم و نشانه های این بیماری شامل گرفتگی مفصلی بعد از استفاده بیش از حد یا عدم فعالیت در یک مدت نسبتاً طولانی ، سفتی مفصلی بعد از یک دوره استراحت که به تدریج با انجام فعالیت بهبود می یابد، خشکی صبحگاهی که معمولاً بعد از 30 دقیقه بهبودی می یابد، وجود درد ثانویه به ضعف عضلات احاطه کننده مفصل بعد از فعالیت، وجود درد مفصلی که در صبح ها کمتر بوده و در عصرها بعد از فعالیت روزانه تشدید می شود و اختلال در هماهنگی و وضعیت بدن در حین راه رفتن، ثانویه به درد و خشکی می باشد.
اگر این بیماری مفصل لگن را درگیر کند، ممکن است فرد دچار درد در رانها و قسمت داخلی پا و باسن شود، درد به زانوها و کناره های ران تیر بکشد و یا موجب لگنش در حین راه رفتن شود.
اگر آستئوآرتریت در زانو باشد ممکن است سبب بروز درد در حین حرکت زانوها، قفل کردن زانوهادر حین راه رفتن، درد در حین بالا و پائین رفتن از پله ها و ضعف عضلات بزرگ ران شود.
اگر در انگشتان رخ دهد می تواند منجر به درد و تورم مفاصل انگشتان، تشکیل خارهای استخوانی در فواصل انگشتان، قرمزی و حساسیت و تورم در مفاصل درگیر، افزایش اندازه مفاصل و اختلال در حرکت آن شود.
وجود این بیماری در پا منجر به درد و حساسیت در مفاصل قاعده انگشت شست پا و درد در حین راه رفتن با کفشهای پاشنه بلند می شود.
اگر این بیماری سبب درگیری ستون مهره ها شود، ممکن است سبب تخریب دیسکهای بین مهره ای شده یا اینکه منجر به خشکی و درد در گردن و کمر، ایجاد فشار بر روی اعصاب ستون
مهره ها، درد در گردن، شانه ، دست یا پشت کمر یا پاها ، ضعف و بی حسی در دستها و پاها بعلت تحت فشار قرار گرفتن اعصاب شود.
نکته عملی:
 استئو آرتریت یکی از شایع ترین بیماری ها بویژه در زنان به شمار می رود که رژیم غذایی بر آن تاثیر گذار است. از آنجا که درمان این بیماری به جز مسکن ها و در نهایت مکمل های بهبود دهنده مفاصل نمی باشد، پیشگیری از بروز آن اهمت ویژه ای دارد. تغذیه سالم و از آن جمله مصرف سیر و مکمل های غذایی  حاوی سیرمی تواند گامی موثر در جهت جلوگیری از استئو آرتریت به حساب آید.

  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( پنج شنبه 90/11/13 :: ساعت 9:36 عصر)

pofak

پفک، چیپس، نوشابه ممنوع
پفک از پودر ذرت تهیه می شود. برای تهیه پفک، پودر ذرت پرس شده و در حرارت بسیار بالا قرار می گیرد تا به صورت حجیم در آید. روغن موجود در پفک در چنین حرارتی می سوزد و تولید پراکسید می کند که در حرارت و نور، میزان آن زیادتر می شود و خوردن آن سلامت کودک را به خطر می اندازد.
میزان بالای نمک پفک و شوری آن موجب می شود که ذائقه اطفال به شوری عادت کند. استفاده از غذاهای شور، شانس ابتلا به بیماری افزایش فشار خون را بالا می برد و فشار خون بالا در دوران بزرگسالی زمینه ساز بیماریهای قلبی ،عروقی و سکته های مغزی و قلبی می شود. پفک 9 برابر حجم خود آب جذب می کند. به عنوان مثال وقتی که دانش آموز از مدرسه تعطیل می شود، احساس گرسنگی بر او غالب است و ممکن است در راه منزل یک بسته پفک بخورد، خوردن پفک به دلیل شوری موجب احساس تشنگی می شود و هنگامی که فرد آب می خورد، یک سیری کاذب در وی ایجاد می گردد دراین صورت کودک از غذای سفره محروم می شود و در نتیجه دچار کمبودهای تغذیه ای خواهد شد.

از مصرف چیپس هم به دلیل شوری زیاد به طور دایم و بی رویه باید خودداری کرد و در صورت مصرف گاه به گاه از انواعی که مارک معتبر، بسته بندی بهداشتی و پروانه ساخت وزارت بهداشت دارند، استفاده شود. چیپسهایی که به صورت فله و بسته بندی به فروش می رسند، به روش بهداشتی تهیه نمی شوند و از روغنی که در درجه حرارت بالا برای تهیه چیپس به کار می رود، چندین بار استفاده می شود. در اثر این کار روغن می سوزد و موادی تولید می کند که سرطانزا هستند. برخی از انواع چیپسها هم مانند پفک، شور و حاوی مقادیر زیاد نمک هستند و ذائقه فرد را به مصرف غذاهای شور که زمینه ساز ابتلا به بیماری فشار خون و بیماریهای قلبی ،عروقی هستند، عادت می دهند. چیپس هم موجب سیری می شود و چون تمام مواد مغذی کودک را برای رشد ندارد، مصرف مداوم آن قبل از غذا موجب محروم شدن طفل از غذاهای اصلی و غذای سفره و به دنبال آن کمبودهای تغذیه ای وی می شود.

نوشابه های گازدار نیز حاوی مقادیر زیادی قند هستند و مصرف مداوم آنها می تواند به بروز چاقی منجر شود. نوشابه، به دلیل میزان فسفات بالا، جذب کلسیم مواد غذایی را مختل می سازد؛ بنابراین مصرف نوشابه های گازدار همراه با غذا مانع از جذب کلسیم غذا شده و به تدریج موجب کمبود کلسیم بدن می شود که در بزرگسالی به پوکی استخوان منجر خواهد شد.

مواد افزودنی و نگهدارنده نوشابه ها در برخی کودکان، موجب بروز آلرژی و انواع حساسیت می شود. به جای نوشابه، می توان از نوشیدنیهای سالم مثل آب میوه ها، شیر، دوغ کم نمک و انواع شربتهای خانگی کم شیرینی استفاده کرد. این نوشیدنیها حاوی مواد مغذی مثل انواع ویتامینها و املاح به ویژه کلسیم هستند و حتی اگر هر روز مصرف شوند، ضرری ندارند.


  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( چهارشنبه 90/11/12 :: ساعت 11:40 عصر)

 

واژه ی ساده و زیبایی پرستار چه معنا دارد؟

پ:به پروانه پر سوخته از آتش عشق.

پ: به پیمان به خون بسته میان تو و من.

پ: به پرواز وفایی تو به تنهایی شب.

-        واژه ی ساده و زیبایی پرستار چه معنا دارد؟

ر:به روئیدن مهر از دل تو

ر: به رفتن زپی خدمت خلق

ر: به راهی که تقدس در اوست.

    آری، آری،

-        واژه ساده و زیبا پرستار چه معنا دارد؟

س:به سودای تو در عرصه ی عشق

س:به این سادگی نام تو، پرستاری تو

س:به آغاز سفر، سفری جانب تیمار دل خسته ی خلق

-        آری، این واژه زیبای پرستار پر از معنا نیست؟

ت:به تفریح تو در خدمت بی منت خلق

ت:به تاریخ درخشان تو در عرصه ی جنگ

ت:به تصویر پرستار به یک شاخه گل

-        آری، این واژه جانبخش پرستار، پر از زیبایی است.

آ:به آرامش جانها زتسلی شما

آ:به آزادی و ایمان و به ایثار شما

آ: به آیات خدایی که تو از آنهایی

-        آری این واژه ی زیبایی پرستار چه معنا دارد؟

ر:به رخشندگی چهره رخشان شما

ر:به رفتار نکوی تو به من

ر:به راهی که تقدس در اوست.

آری، این معنی اندک نبود لایق سیمای شفابخش پرستار

من به توصیف پرستار به این واژه ی کم دلگیرم

بیش از این، از تو پرستار سخن باید گفت

لیک، من نتوانم، نتوانم، نتوانم.......


  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( چهارشنبه 90/11/12 :: ساعت 11:27 عصر)

با تو من با بهار میرویم!!!!

با تو من با بهار میرویم


  نوشته های دیگران ()
   1   2   3   4      >
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 2
بازدید دیروز:  5
مجموع بازدیدها:  210410
منوها
» درباره خودم «


اگه سوالی در مورد پرستاری دارین بفرمایین

» فهرست موضوعی یادداشت ها «

درمانگاه خیریه ،دارالشفاء ،علوم پرستاری ،سایت مشاوره رایگان . کیست تخمدان،مشکلات زنان،مشکلات دختران .
» آرشیو مطالب «

مهر 90
آبان 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

عاشق آسمونی
لحظه های آبی
عکس و مطلب جالب و خنده دار
منتظر ظهور
hamidsportcars
شقایقهای کالپوش
بلوچستان
هم نفس
KING OF BLACK
►▌ استان قدس ▌ ◄
نغمه ی عاشقی
خلوت من
@@@گل گندم@@@
تنهایی......!!!!!!
خاطرات دکتر بالتازار
.: شهر عشق :.
سکوت سبز
تا شقایق هست زندگی اجبار است .
@@@این نیزبگذرد@@@
ܓღ فـــرقــ بــیــنـــ عـشــقــ و دوسـت داشــتــنــ
Har chi delet mikhad
وب سایت روستای چشام (Chesham.ir)
جـــــــــــــــــــــــــذاب
عطر یاس
رازهای موفقیت زندگی
برادران شهید هاشمی
Dark Future
S&N 0511
بابای آسمانی...
عشق
جزتو
Manna
Deltangi
سیاه مشق های میم.صاد
سایت حقوقی (قانون ایران) www.LawIran.ir
مهاجر
♫جیغ بنفش در ساعت 25♫
شاره کم سنه
شهید شلمچه
گروه اینترنتی جرقه داتکو
شاه تور
غزلیات محسن نصیری(هامون)
*دنـیــــای مـــــــن :) *
عشق یعنی ...
رویابین
یک جای دنج
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
xXx عکسدونی xXx
سایه های خیال
بـنـــــــــــــــــــدر میــــــوزیـــــــــــــــــــک
عزای حسینی
اصولی رایانه
ستاره خاموش
شاسوسا
کلبه ی عشق
سکوت پرسروصدا
عشق تابینهایت
xXxXx کرجـــیـــهــا و البرزنشینها xXxXx
ماه مهربان من
پارسال دوست امسال آشنا
صل الله علی الباکین علی الحسین
ghamzade
مهندسی متالورژِی
دلنوشته های یه عاشق!
ستاره سهیل
ستاره
*دیدبان رایانه ای *
ASIAN MARADONA
داستان یک روز
آزاد اندیشان
شب تنهایی ستاره
آبشار
خسته ام
مناجات با عشق
فهادانــ
وبلاگ هواداران محسن یگانه
میلاد کی مرام
قرمز ها
دیدبان اینترنتی
ع ش ق:علاقه شدید قلبی
نوجوونی از خودتون
عکس میخوای کلیک کن
رویای خیس
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
ME&YOU
عشق نمکی
نـــابترینـــــــــــــــــها
مطلع مهرورزی ومحبت
فانوس
الکتروتکنیک
به نام آنکه مسی را آفرید تا رونالدو بی سرور نماند...
تکسوارعشق
anzalichi
* امام مبین *
مـ ـحـ ـبـ ـو بــــ مـ نـــــ ...
پرستو.....
سه ثانیه سکوت
شهدا شرمنده ایم
خلاقیت (راههای کسب موفقیت )
هزاره
به یاد او
جوک و خنده
یه دختر تنها
لاو اس ام اس
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی
پسری ازنسل امروز
جوک پیامک مناسبتی داستان های طنز پ نه پ های جدید
زندگی زیباست
پرسپولیس
حاج آقا مسئلةٌ
sindrela
طعم گس گیلاس
Romance
رویای زیبا ...
آموزشگاه زبان مهرآفرینان MEHR AFARINAN LANGUAGE SCHOOL
فکر نو مساوی پیشرفت
هر چی بخوای
طیفکان
شیدائی
کشتی کج
وبلاگ صدف= عشق طلاست
مرجع مذهبی ایران
...
عشق نردبانی برای لمس رویا ها
خودرو
اسیر عشق...
روژمان
جامانده
عاشق تنها....
آریایی
آرش...پسر ایده آل من
جوان
مسأله شرعی
موسیقی اصیل ایرانی
فرزاد ملوس و پرنیاجون
درباره ی رپ و دوست شدن با شما
تعمیر و نگهداری هواپیما&اطلاعت عمومی
فقط خدا
فروش خوکچه هندی
خـطـ خـــــــــطـی
جالب انگیزناک

» لوگوی دوستان «


































































» وضعیت من در یاهو «

یــــاهـو