سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگه سوالی در مورد پرستاری دارین بفرمایین
گشاده رویی، دامِ دوستی است . [امام علی علیه السلام]
>>انسیه اردوبادی ( چهارشنبه 90/12/24 :: ساعت 10:42 عصر)

الهی

الهی؟؟!!

چه غم دارد او که تورا دارد؟

که را شاید او که تو را نشاید؟

آزاد آن نفس که به یاد تو یازان

و آباد آن دل که به مهر تو نازان

و شاد آن کس که با تو در پیمان

از غیر جدا شدن سر میدانست

کار آن دارد که با تو در پیمان است.

خواجه عبداله انصاری

 


  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( چهارشنبه 90/12/24 :: ساعت 10:24 عصر)

برای هر یک از سوالات زیر یکی از 4 سوال ( هرگز ،گاهی اوقات ،اغلب ، همیشه) را انتخاب کنید و سپس تفسیر آزمون را بخوانید :

  1. وقتی کارها در محیط کار درست پیش نمیرود ،خودم را مقصر میدانم.
  2. مشکلات را در خودم میریزم و احساس انفجر میکنم.
  3. برای فراموش کردن مشکلات شخصی روی کارم تمرکز میکنم.
  4. عصبانیت و خشمم را بر سر نزدیکانم خالی میکنم.
  5. وقتی تحت فشارم به تغییرات منفی در الگوی رفتارم توجهی ندارم.
  6. روی جنبه های منفی زندگیم بیشتر تکیه میکنم تا روی جنبه های مثبت.
  7. از تجربه شرایط جدید احساس ناراحتی میکنم.
  8. احساس میکنم نقشی که در زندگی در زندگی یا محیط کار بر عهده دارم بی لرزش است.
  9. برای انجام کار یا حضور در جلسه های مهم دیر میرسم.
  10. به انتقادهای شخصی پاسخ منفی میدهم.
  11. وقتی مینشینم و برای یک ساعت کاری انجام نمیدهم احساس گناه میکنم.
  12. حتی اگر تحت فشار نباشم باز هم هل میشوم.
  13. دوست دارم روزنامه بخوانم ولی وقت کافی ندارم.
  14. بیشتر اوقات به کمک و توجه دیگران نیاز دارم.
  15. از ابراز عواطف درونی خود در محیط کار و خانه پرهیز میکنم.
  16. کارهایی بیش از حد توانم به عهده میگیرم.
  17. به نصیحتهای همکاران و بالادستان اهمیتی نمیدهم.
  18. محدودیتهای شغلی و جسمی خود را نادیده میگیرم.
  19. به سرگرمی ها و علایقم نمیپردازم چون تمام روز مشغول کارم.
  20. با موقعیتها روبرو میشوم قبل از اینکه به آنها فکر کنم.
  21. آنقدر مشغله دارم که نمیتوانم در طول هفته با دوستان و همکارانم یک وعده غذا بخورم.
  22. از رویارویی با شرایط سخت فرار میکنم.
  23. وقتی با اعتماد به نفس عمل نمیکنم دیگران از من سوئ استفاده میکنند.
  24. وقتی کارم زیاد است از بیان آن نگران میشوم.
  25. وقتی کارم زیاد است از واگذار کردن آن به دیگران خودداری میکنم.
  26. قبل از اولویت بندی به کارها رسیدگی میکنم .
  27. نه گفتن به درخواستها و تقاضاهای دیگران برایم سخت است.
  28. فکر میکنم باید هر روز کار عقب افتاده ام را تمام کنم.
  29. فکر میکنم نمیتوانم با حجم زیاد کارهایم کنار بیایم.
  30. ترس از شکست مانع پیشرفتم میشود.
  31. زندگی شغلی ام را به زندگی خانوادگی ام ترجیح میدهم.
  32. اگر همه چیز سر وقت انجام نشود بی حوصله و کلافه میشوم

نحوه محاسبه امتیاز:

هرگز 1 امتیاز

گاهی اوقات 2 امتیاز

اغلب 3 امتیاز

همیشه 4 امتیاز

تفسیر آزمون :

اگر جمع امتیازهایتان بین 32 تا 64 است یعنی کنترل خوبی بر سیستم عصبیتان دارید.

اگر جمع امتیازهایتان بین 65 تا 95 است ،شما و همکارانتان انگیزه کافی برای کار کردن ندارید و باید بین فشار عصبی مثبت و منفیتان تعادل ایجاد شود.

اگر امتیازهایتان بین 96 تا 128 است به اظطراب شدید مبتلا هستید و باید به متخصص مشاور و روان پزشک مراجعه کنید.


  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( چهارشنبه 90/12/24 :: ساعت 9:42 عصر)

زرشک

اگر بخواهیم به خواص درمانی این گیاه اشاره داشته باشیم نخستین نکته ای که باید به آن اشاره داشت خاصیت صفرا بر بودن آن است . جدا از این خاصیت پزشکان از این میوه برای درمان اسهال، درمان اعتیاد، کاهش پوسیدگی دندان استفاده میکنند. ارام بخش قوی است و فشار خون را کاهش میدهد. زرشک محرک رحم است و به رشد صحیح طحال کمک میکند. این گیاه دارای مقادیر فراوانی ویتامین c است و خاصیت ضد باکتری و ضد التهاب دارد . باعث تحریک سیستم هاضمه میشود و دردهای دستگاه گوارش را کاهش میدهد.

آب زرشک

کسانی که از مشکلات کلیوی رنج میبرند میتوانند از این گیاه استفاده کنند . غرغره دم کرده زرشک برای رفع ناراحتی های دهان و گلو موثر است . همچنین برگها و شاخه های زرشک به دلیل داشتن آلکالوئیدهایی مانند بربرین ،بربامین و ... در پزشکی نوین کاربردهای گسترده ای پیدا کرده است که میتواند به ضد باکتری بودن آن اشاره کرد.


  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( یکشنبه 90/12/14 :: ساعت 7:2 عصر)

<عدم توجه به تنبلی چشم منجر به نابینایی می شود>

<عدم توجه به تنبلی چشم منجر به نابینایی می شود>

 
 

تنبلی‌ چشم(آمبلیوپی) چیست؟
اگر کودک شما به کاهش دید در یک یا هر دو چشم دچار شده است، به نحوی که حتی پس از استفاده از عینک، به منظور برطرف شدن عیوب انکساری، یا حتی انجام عمل جراحی، به منظور برطرف شدن عیوب ساختمانی، باز هم دید او کامل نشود و مانند سایر افراد قادر به دیدن نباشد، می‌گوییم چشم او تنبل شده است.
"تنبلی چشم" یا آمبلیوپی (Amblyopia) عبارت است از دید کم در یک چشم یا هر دو چشم که با اختلالات عضوی و بیماری های ساختمانی چشم همراه نیست. این عیب معمولا در دوران کودکی ایجاد می شود. هنگامی که بینایی یکی از چشم ها خوب باشد و دیگری خوب نباشد، چشمی که بینایی ضعیف تری دارد، "چشم تنبل" خوانده می شود. معمولا تنها یکی از چشم ها دچار تنبلی می شود.

علل تنبلی چشم چیست؟

تنبلی چشم ناشی از هر گونه علتی باشد، استفاده از چشم و رشد بینایی را تحت تاثیر قرار می دهد. در برخی از موارد، وضعیت هایی که با تنبلی چشم همراه است ارثی می باشد. کودکانی که در خانواده آن ها سابقه تنبلی یا انحراف چشم وجود دارد، باید در اوایل دوران کودکی توسط چشم پزشک معاینه شوند.

تنبلی چشم سه علت عمده دارد که عبارت اند از:

1- انحراف چشم (استرابیسم)

2- ضعف بینایی (عیوب انکساری)

3- کدورت در محیط های شفاف چشم

تشخیص تنبلی چشم چگونه است؟

تنبلی چشم با بروز اختلاف بینایی بین دو چشم، یا کاهش بینایی در هر دو چشم تشخیص داده می شود.

سنجش بینایی

 از آنجایی که سنجش بینایی در بچه های کوچک مشکل است، چشم پزشک غالبا با مشاهده نحوه دنبال کردن اشیا توسط هر یک از چشم های کودک، در حالی که چشم دیگر وی بسته می باشد، می تواند شدت بینایی او را تخمین بزند.

چشم پزشک با استفاده از آزمایش های گوناگون پاسخ های کودک را هنگامی که یکی از چشم های وی بسته است، مشاهده می نماید. از نشانه های تشخیصی آن است که اگر یکی از چشم ها تنبل باشد و چشم سالم بسته شده باشد، ممکن است کودک تلاش نماید تا از اطراف چشم بند نگاه کند، یا سعی در برداشتن چشم بند نماید، و یا اینکه گریه کند.

در سن 3 تا 4 سالگی معمولا می توان بینایی را به درستی و با کمک تابلوهای دیواری سنجید، اگر چه تجربه ومهارت کافی پزشک جهت تشخیص تنبلی در این موارد هم لازم است.

بینایی ضعیف در یکی از چشم ها همواره دال بر وجود تنبلی چشم نمی باشد و باید معاینه دقیق توسط چشم پزشک انجام شود تا وجود احتمالی بیماری هایی مثل تومورها، التهابات درون چشمی و ... که ممکن است در صورت عدم درمان باعث کاهش بینایی همیشگی و گاهی تهدید حیات بیمار شوند، مشخص گردد.

درمان تنبلی‌ چشم

درمان

درمان تنبلی‌ چشم به سه عامل بستگی دارد: 1. سنی که در آن تنبلی‌ چشم به وجود آمده است؛ 2. مدت‌زمانی که از ایجاد تنبلی‌ چشم گذشته است و 3. سنی که در آن درمان آغاز شده است.
به طور کلی، آگاهی والدین و همکاری آنها کلید موفقیت در درمان است. درمان تنبلی‌ چشم نیازمند همکاری تنگاتنگ والدین با متخصصان (بینایی‌سنج و چشم‌پزشک) است. والدین باید بدانند که دوران کودکی تنها زمان دستیابی به درمان کامل است و در صورت از دست دادن آن، این فرصت برای همیشه از دست رفته است. همچنین والدین باید صبور باشند و انتظار بهبودی سریع را نداشته باشند.

 


  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( جمعه 90/12/12 :: ساعت 11:19 عصر)

درمان نفخ شکم

کاهش نفخ و شکمی صاف

اگر از داشتن نفخ دائم شکم رنج می برید و همچنین مایلید که شکمی صاف داشته باشید توصیه می کنیم که این مقاله را مطالعه فرمایید. در زیر چند نمونه از غذاها که باید برای پیشگیری از ایجاد نفخ از خوردن آنها اجتناب نمایید، ذکر شده است. نکته دیگر اینکه متخصصین تغذیه به کسانی که می خواهند شکمی صاف داشته باشند توصیه می کنند که اگر از ایجاد نفخ جلوگیری نمایند تا حدود 5/3 کیلوگرم از وزن خود را کاهش می دهند و شکم متناسب تری نیز خواهند داشت.
1- نمک
از مصرف بیش از اندازه نمک پرهیز کنید. همچنین از مصرف غذاهایی که به صورت کنسروی با نمک فراوان فرآوری شده اند نیز پرهیز نمایید زیرانمک موجود در این غذاها باعث بیشتر آب می شود و درنتیجه میزان تجمع آب در بدن شما افزایش می یابد و حالت خمودی و کسالت به همراه پف کردگی و افزایش وزن ایجاد می گردد.
2- کربوهیدرات ها
کربوهیدراتهای مانند (برنج،نشاسته ها،نان،قندها…) به عنوان منبع اصلی تولید انرزی در بدن می باشند اما نباید بیش از اندازه مصرف شوند زیرا درصورت عدم فعالیت مناسب و کافی و یا ورزش، این مواد به صورت گلیکوژن در عضلات ذخیره و هر گرم گلیکوژن حدود 3 گرم آب جذب می کندو در نهایت شما دچار افزایش وزن می شوید.
3- سبزیجات خام
نصف پیمانه هویج پخته شده برابر یک پیمانه هویج خام حاوی مواد غذایی لازم است اما هویج پخته حجم کمتری را در معده اشغال می نماید و هضم آن نیز آسانتر استو در نتیجه از ایجاد نفخ در دستگاه گوارش شما جلوگیری می کند. اگر شما جزو کسانی هستید که با مصرف سبزیجات خام دچار نفخ شدید می شوید ،توصیه می شودکه حتما از سبزیجات پخته یا بخارپز استفاده نمایید.
4- غذاهای نفاخ
برخی از غذاها به خودی خود در دستگاه گوارش ایجاد گاز می کنند مانند: گل کلم،کلم،کلم بروکلی،کلم فندقی،بروکلی،پیاز، فلفل و مرکبات.
5- آدامس جویدن
هنگامی که آدامس می جوید باعث می شود که هوای زیادی را ببلعید و این هوا در روده های شما به دام می افتد و به تدریج سبب نفخ بیشتری می شود.
6- غذاهای سرخ کردنی
غذاهای چرب و سرخ کردنی خیلی دیرتر و سخت تر هضم می شوند و باعث احساس سنگینی و دم در شما می کنند. البته منظور ما این نیست که اصلا غذاهای چرب یا سرخ کرده نخورید، بلکه باید به نوع روغنی که استفاده می نمایید توجه بیشتری کنید. برای پخت بهتر است از روغنهایی مانند روغن زیتون و روغن آرکادو استفاده نمایید.
7- غذاهای تند و تیز
ادویه های مانند فلفل،جوز،میخک،پیاز و سیر، خردل و… در برخی از افرادسبب تحریک معده و درنهایت تشدید نفخ می شود که بایداز مصرف بیش از اندازه آنها پرهیز کنند.
8- نوشابه های کربوهیدراتی و اسیدی
از مصرف نوشابه هایی که حاوی قند فراوان هستند و یا نوشیدنی هایی مانند قهوه، الکل، چای و آب میوه های مرکبات به مقدار فراوان خودداری نمایید بهتر است یک رژیم غذایی مناسب را انتخاب نمایید و از موادی که در بالا ذکر شد در حد تعادل و کم، مصرف نمایید تا مشکل شما که نفخ و افزایش وزن است به راحتی حل شود.

زیره و پیشگیری
 
 در پیشگیری از بروز :
*  نفخ و اسپاسم روده بخصوص در بیماران با روده تحریک پذیرIBS
* چاقی
 موثر  است


  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( جمعه 90/12/12 :: ساعت 12:38 عصر)

کلیات گیاه شناسی

جو گیاهی است علفی و یکساله که ارتفاع آن بسته به انواع مختلف آن تا یک متر می‌رسد. برگهای آن متناوب و باریک و دراز و به رنگ سبز تیره می‌باشد. جو از نظر کاشت به دو دسته تقسیم می‌شود، جو بهاره و جو پائیزه .جو بهاره در بهار کشت می‌شود و احتیاج به سرمای زمستان ندارد و قبل از زمستان دانه می‌دهد در حالی که جو پائیزه در پائیز کشت می‌شود و محتاج سرمای زمستان است.

طرز استفاده

  • سمنو یا مالت جو: جو را می‌توان مانند دیگر غلات خیس کرده و در حرارت معتدل نگاهدری کنید تا جوانه بزند و هنگامی که جوانه به حد معینی رسید از آن مالت تهیه کنید. مالت جو دارای ویتامین C است.

  • ماء‌الشعیر: جو پوست کنده و جو پوست نکنده را خوب می‌شویند سپس آن را در آب جوش ریخته و چند دقیقه می‌جوشانند و آنقدر آنرا می‌پزند تا دانه‌های جو کاملا باز شود و بعد آنرا با پارچه بدون اینکه له شود صاف می‌کنند و می گذارند تا سرد شود و از آن استفاده می‌کنند.

  • کشک‌الشعیر: جو پوست کنده را با آب مخلوط کرده و آنرا آنقدر می‌جوشانند تا کاملا باز شود سپس آنرا له می‌کنند و صاف می‌کنند که خود جو نیز داخل آب شود کشک‌الشعیر شبیه آش جو می‌باشد.

عصاره مالت جو چیست؟

این عصاره از جوانه های جو بدست می آید که دارای مقدار زیادی فیبر محلول است و باعث افزایش حجم مدفوع می شود. باکتری های مفیدی که در روده بزرگ انسان زندگی می کنند، این فیبر  را به عنوان غذا مصرف می کنند و باعث تولید گاز و گاهی نفخ می شوند.

 

عصاره مالت جو برای چه منظوری استفاده می شود؟

عصاره مالت جو باعث افزایش حجم مدفوع و تنظیم عملکرد روده می شود. همچنین باعث حرکت روده به مدت 12 تا 72 ساعت می گردد. افرادی که دچار یبوست هستند ، می توانند بجای مصرف گهگاه داروهای مسهل قوی، بطور منظم و همیشگی قرص مالت جو را مصرف کنند.

عصاره مالت جو در بهبود یبوست های مزمن، سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، التهاب روده، فتق معده و دیابت  می تواند موثر باشد.

همچنین مصرف کافی فیبر محلول باعث کاهش 10 تا 15 درصد کلسترول در افراد ی که دارای کلسترول  بالا هستند، می شود.

خواص داروئی

  • غذایی بسیار مقوی برای افراد ضعیف است.
  • خاصیت نرم کنندگی دارد.
  • برای نقرس مفید است.
  • جوشانده جو داروی خوبی برای مبتلایان به تب و کم خونی و سوء هاضمه است.
  • ماء الشعیر برای درمان سل ، زخمهای ریوی و سردرد گرم مفید است.
  • ماء الشعیر خون‌ساز است و زود هضم می‌شود.
  • ماء الشعیر را با خشخاش کوبیده برای سردرد مفید است.
  • برای درمان نقرس پماد در جو را با آب بر روی قسمتهای دردناک بگذارید.
  • در جو را با شکر مخلوط کرده غذای خوبی برای اطفال است.
  • بیسکوبیت جو بهترین دارو برای درمان یبوست است و حتی نفخ و شکم درد را از بین می‌برد.
  • سرد مزاجان باید جو را با شکر بخورند.
  • کشک‌الشعیر برای مزاجهای گرم و اسهالهای صفراوی مفید است.

img/daneshnameh_up/e/ea/hordeum4.JPG

  • برای برطرف کردن گلو درد و ورم گلو کشک‌الشعیر را قرقره کنید.
  • برای پائین آوردن کلسترول از جو استفاده کنید.
  • جو چون دارای پروتئاز می‌باشد بنابراین از سرطان جلوگیری می‌کند.

  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( چهارشنبه 90/12/3 :: ساعت 10:42 عصر)

to

بیا که بر سر آنم که پیش پای تو میرم

ازین چه خوش ترم ای جان که من برای تو میرم

ز دست هجر تو جان می برم به حسرت روزی

که تو ز راه بیایی و من به پای تو میرم

بسوخت مردم بیگانه را به حالت من دل

چنین که پیش دل دیر آشنای تو میرم

ز پا فتادم و در سر هوای روی تو دارم

مرا بکشتی و من دست بر دعای تو میرم

بکن هر آنچه توانی جفا به سایه ی بی دل

مرا ز عشق تو این بس که در وفای تو میرم


  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( دوشنبه 90/12/1 :: ساعت 9:34 عصر)

 

خدایا! اخلاص ! اخلاص !

نیایش

و می دانم ای خدا ، می دانم که برای عشق زیستن و برای زیبائی و خیر ، مطلق بودن ، چگونه آدمی را به مطلق می برد، چگونه اخلاص این وجود نسبی را ، این موجود حقیری را که مجموعه ای از احتیاج هاست و ضعف ها و انتظار ها ، “مطلق “می کند!

در برابر بیشمار جاذبه ها و دعوت ها و ضرر ها و خطر ها و ترس ها و وسوسه ها و توسل ها و تقرب ها و تکیه گاه ها و امید ها و توفیق ها و شکست ها و شادی ها و غمهای همه حقیر - که پیرامون وجود ما را احاطه کرده اند و دمادم ما را بر خود می لرزانند ، و همچون انبوهی از گرگ ها و روبا ه ها و کرکس ها و کرم ها ، بر مردار «بودن » ما ریخته اند، با یک خود خواهی عظیم انقلابی ، که معجزه ی ذکر است و زاده ی کشف ِ بندگی ِ فروتنانه ی ِ خویشتن ِ خدایی ِ انسان است- ناگهان عصیان می کند ، عصیانی که با انتخاب ِ تسلیم ِ مطلق به حقیقت ِ مطلق ، فرا می رسد و از عمق ِ فطرت شعله می کشد و سپس با تیغ ِ بوداوار ِ بی نیازی و بی پیوندی و تنهایی ، “مجرد “می شود و آنگاه از بودا فراتر می رود و با دو تازیانه ی «نداشتن »و نخواستن همه ی آن جانوران آدم خوار را از پیرامون ِ انسان بودن خویش می تاراند و آنگاه، آزاد ، سبکبار، غسل کرده و طاهر ، پاک و پارسا، «خود »شده و «مجرد»و «رستگار» ! انسان شده و بی نیاز ، به بلند ترین قله ی ِ رفیع معراج ِ تنهایی می رسد و آنجا همه ی «من» های دروغین و زشت را ، که گوری است بر جنازه ی شهید ِ آن من ِ راستین و زیبا و خوب ، که همیشه در آن مدفون است و از چشم خویش نیز مجهول و از یاد خویش نیز فراموش ، فرو می ریزد،

با «ذکر» ، با «جهاد ِ بزرگ» و با «مردن پیش از مرگ» از درون ، به هجرت آغاز می کند ، هجرت از آنکه هست ، به سوی آنکه باید باشد.

تا…

به اخلاص میرسد و «بودنِ آدمی »به خلوص !خالص شدن برای او بروی او ،

اخلاص: «یکتایی»!

آری ، یک توئی !

آنگاه اینچنین «بنده ی خاشع »، که به بندگی خدا گونه ای شده است در زمین و اینچنین «دوستی خاکی»،

که در دوست داشتن ، خدائی شده است ، چه ! دوست داشتن اگر به اخلاص رسیده باشد ، دوست را با دوست مانند می کند

از زندگی زنده تر است و از خوشبختی جدی تر!

نیاز ، هراس، چشم داشت ، حق شناسی ، حق کشی ، خطر ، امنیت ، سود و زیان ، دشمنی ها و دوستی ها ، نفرین ها و آفرین ها ، شکست ها و توفیق ها ، شادی ها و غم ها…

که گرگ ها و کرکس هایی بودند ، وحشی و آدم خوار ، اکنون حشراتی شده اند بازیچه ی حقیر ِ مرد!

و مرد «جزیره ای در خویش »

در اقیانوس ِ وجود،تنها و به خویش ،اقلیمی از چهار سو ، محدود به خویش ، بی خطر ِ موج ،بی نیاز ِ ساحل نیل به آب ، اما بی آلایش ِ آب ،

شکفته و گسترده در زیر بارش خورشید ، مکنده ی آفتاب!

و اکنون اوست که می تواند زندگی کند ،

تنها با طعام ِ عقیده و شراب ِ جهاد.

و بمیرد «شهیدوار»،به همان زیبایی و درستی و آزادگی ، که زندگی می کند ، و اوست که چون صوفی نیست «شیعه» است ، بودائی نیست«مسلمان »است.

در همین معراج ِ تجرد نمی ماند ، باز می گردد ، به سوی خاک، بسوی خلق ، با کوله بار سنگین ِ مسئولیت:بار سنگین ِ امانت،

تا بنگرد بر چهره ی یتیمی که بر او ، به خشونت ، تشر زده اند ، بر گرده ی اسیری که بر آن ، تازیانه ، خط ِ کبود ِ ستمی نقش کرده و بر گرسنه ی خاموشی که شرم ، مجال ِ مستمندی به وی نمی دهدو… بر نسلی که قربانی می شود و بر عصری که قهرمان می جوید و بر هر چه در زیر ِ آسمان می گذرد …


  نوشته های دیگران ()
>>انسیه اردوبادی ( دوشنبه 90/12/1 :: ساعت 8:59 عصر)

?

آیا میدانستید که شیشه در ظاهر جامد به نظر میرسدولی در واقع مایعی است که بسیار کند حرکت میکند؟

* آیا میدانستید یک لیتر سرکه درزمستان سنگینتراز تابستان است؟

*آیا میدانستید 30 برابر مردمی که امروزه بر سطح زمین زندگی میکنند در زیر خاک مدفون شده اند

*آیا می‌دانستید زرافه می تواند با زبانش گوشهایش را تمیز کند؟

*آیا می‌دانستید کبد تنها عضو داخلی بدن است که اگر با عمل جراحی قسمتی از آن برداشته شود دوباره رشد می کند؟

*آیا می‌دانستید هر عنکبوت تار ویژه خود را دارد و هیچ گاه تارهای آنها به هم شبیه نیستند؟

*آیا می‌دانستید سریع ترین عضله بدن انسان زبان است؟

*آیا می‌دانستید زرافه ایستاده وضع حمل می‌کند و نوزادش از فاصله 180 سانتی متری به زمین می افتد

*آیا می دانستید عسل تنها غذایی است که فاسد نمی شود؟


  نوشته های دیگران ()
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 5
بازدید دیروز:  4
مجموع بازدیدها:  210324
منوها
» درباره خودم «


اگه سوالی در مورد پرستاری دارین بفرمایین

» فهرست موضوعی یادداشت ها «

درمانگاه خیریه ،دارالشفاء ،علوم پرستاری ،سایت مشاوره رایگان . کیست تخمدان،مشکلات زنان،مشکلات دختران .
» آرشیو مطالب «

مهر 90
آبان 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

عاشق آسمونی
لحظه های آبی
عکس و مطلب جالب و خنده دار
منتظر ظهور
hamidsportcars
شقایقهای کالپوش
بلوچستان
هم نفس
KING OF BLACK
►▌ استان قدس ▌ ◄
نغمه ی عاشقی
خلوت من
@@@گل گندم@@@
تنهایی......!!!!!!
خاطرات دکتر بالتازار
.: شهر عشق :.
سکوت سبز
تا شقایق هست زندگی اجبار است .
@@@این نیزبگذرد@@@
ܓღ فـــرقــ بــیــنـــ عـشــقــ و دوسـت داشــتــنــ
Har chi delet mikhad
وب سایت روستای چشام (Chesham.ir)
جـــــــــــــــــــــــــذاب
عطر یاس
رازهای موفقیت زندگی
برادران شهید هاشمی
Dark Future
S&N 0511
بابای آسمانی...
عشق
جزتو
Manna
Deltangi
سیاه مشق های میم.صاد
سایت حقوقی (قانون ایران) www.LawIran.ir
مهاجر
♫جیغ بنفش در ساعت 25♫
شاره کم سنه
شهید شلمچه
گروه اینترنتی جرقه داتکو
شاه تور
غزلیات محسن نصیری(هامون)
*دنـیــــای مـــــــن :) *
عشق یعنی ...
رویابین
یک جای دنج
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
xXx عکسدونی xXx
سایه های خیال
بـنـــــــــــــــــــدر میــــــوزیـــــــــــــــــــک
عزای حسینی
اصولی رایانه
ستاره خاموش
شاسوسا
کلبه ی عشق
سکوت پرسروصدا
عشق تابینهایت
xXxXx کرجـــیـــهــا و البرزنشینها xXxXx
ماه مهربان من
پارسال دوست امسال آشنا
صل الله علی الباکین علی الحسین
ghamzade
مهندسی متالورژِی
دلنوشته های یه عاشق!
ستاره سهیل
ستاره
*دیدبان رایانه ای *
ASIAN MARADONA
داستان یک روز
آزاد اندیشان
شب تنهایی ستاره
آبشار
خسته ام
مناجات با عشق
فهادانــ
وبلاگ هواداران محسن یگانه
میلاد کی مرام
قرمز ها
دیدبان اینترنتی
ع ش ق:علاقه شدید قلبی
نوجوونی از خودتون
عکس میخوای کلیک کن
رویای خیس
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
ME&YOU
عشق نمکی
نـــابترینـــــــــــــــــها
مطلع مهرورزی ومحبت
فانوس
الکتروتکنیک
به نام آنکه مسی را آفرید تا رونالدو بی سرور نماند...
تکسوارعشق
anzalichi
* امام مبین *
مـ ـحـ ـبـ ـو بــــ مـ نـــــ ...
پرستو.....
سه ثانیه سکوت
شهدا شرمنده ایم
خلاقیت (راههای کسب موفقیت )
هزاره
به یاد او
جوک و خنده
یه دختر تنها
لاو اس ام اس
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی
پسری ازنسل امروز
جوک پیامک مناسبتی داستان های طنز پ نه پ های جدید
زندگی زیباست
پرسپولیس
حاج آقا مسئلةٌ
sindrela
طعم گس گیلاس
Romance
رویای زیبا ...
آموزشگاه زبان مهرآفرینان MEHR AFARINAN LANGUAGE SCHOOL
فکر نو مساوی پیشرفت
هر چی بخوای
طیفکان
شیدائی
کشتی کج
وبلاگ صدف= عشق طلاست
مرجع مذهبی ایران
...
عشق نردبانی برای لمس رویا ها
خودرو
اسیر عشق...
روژمان
جامانده
عاشق تنها....
آریایی
آرش...پسر ایده آل من
جوان
مسأله شرعی
موسیقی اصیل ایرانی
فرزاد ملوس و پرنیاجون
درباره ی رپ و دوست شدن با شما
تعمیر و نگهداری هواپیما&اطلاعت عمومی
فقط خدا
فروش خوکچه هندی
خـطـ خـــــــــطـی
جالب انگیزناک

» لوگوی دوستان «


































































» وضعیت من در یاهو «

یــــاهـو